Tuki

Sisällys

Tämä tukisivu sisältää ohjeet seuraaville toiminnoille.


Sähköposti

Sähköpostin käyttöönotto sähköpostiohjelmassa

Voit ottaa oman domainisi sähköpostin käyttöön valitsemassasi sähköpostiohjelmassa kuten Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook tai muussa.

Sähköpostin käyttöönottamiseksi sinun tulee määrittää sähköpostin asetukset tilin lisäämisen yhteydessä. Tarvitset nämä tiedot:

Käyttäjätunnus:Sähköpostiosoitteesi, esimerkiksi info@domain.fi
Salasana:sähköpostin salasana
Saapuvan postin palvelin:mail.domain.fi
IMAP Port: 993 tai POP3 Port: 995
Lähtevän postin palvelin:mail.yritykseni.fi
SMTP Port: 465

Muista antaa käyttäjä tunnus ja salasana lähtevän postin palvelimen ja saapuvan postin palvelimen asetuksissa.

Sähköpostin käyttäminen selaimen kautta

Voit käyttää sähköpostiasi myös ilman erillistä sähköpostiohjelmaa kirjautumalla sähköpostiin internet selaimen kautta.

Menen osoitteeseen:https://webmail.domain.fi
Sähköpostiosoite:sähköpostiosoite
Salasana:sähköpostin salasana

Etätuki

Etätuki tietokoneelle

Voimme tarjota etätukea tietokoneen käyttämisessä, ongelmien selvittämisessä tai voimme asentaa ohjelmia puolestasi etäyhteyden avulla. Tietokoneellesi on asennettava ensin ohjelmisto etäyhteyden muodostamiseksi.

  1. Lataa tietokoneelle Team Viewer QuickSupport ohjelmisto Windows tietokoneelle tai Apple tietokoneelle. Windows laitteilla yleisin versio on nykyään 64-bittinen versio.
  2. Asenna ohjelmisto lataamisen jälkeen, seuraa asennusohjeita.
  3. Mikäli ohjelmisto ei auennut automaattisesti asennuksen jälkeen, käynnistä Team Viewer QuickSupport.
  4. Nyt näytölläsi on ikkuna jossa näkyy ID (Your ID) ja salasana (Your password). Pidä tiedot suojassa, koska näiden avulla tietokoneeseesi saadaan etäyhteys. Älä ota kuvaa tiedoista äläkä tallenna niitä minnekkään. Etätukemme pyytää tiedot kun aloitamme tuen.
  5. Etätuen jälkeen voit poistaa Team Viewer asennuksen, kun sitä ei enää tarvita.
Kuva Team Viewer ohjelmiston asennussivulta.

Etätuki puhelimelle

Mikäli tarvitse apua puhelimen käytössä, voimme ohjeistaa sinua etäyhteyden kautta.

Etäyhteyden muodostaminen puhelimeen Telegram sovelluksen avulla

Telegram viestintäsovellus sisältää ominaisuuden näytön jaolle niin tietokoneella kuin puhelimella. Näytön jaon avulla näemme mitä puhelimesi näytöllä näkyy ja voimme neuvoa sinua käyttämään laitettasi. Toimitaan näin:

  1. Lataa puhelimeesi Telegram sovellus Apple App Storesta tai Google Play kaupasta, mikäli sinulla ei ole sitä vielä.
  2. Asenna sovellus ja kirjaudu sisään.
  3. Kun sinulla on Telegram käytössä, etätukemme lisää sinut ryhmään jonka kautta näytön jako on mahdollista.
  4. Etätuen muodostaminen vaatii videokeskustelun aloituksen.
    • Osallistu videokeskusteluun.
    • Salli mikrofonin käyttö.
    • Salli näytöjako.
  5. Klikkaa videokeskustelun asetuksista (kolme pistettä) jaa näyttö.
  6. Nyt etätuki näkee puhelimesi ruudun ja voi ohjeistaa sinua.

Etäyhteyden muodostaminen puhelimeen Team Viewer sovelluksen avulla

Etäyhteyden muodostaminen puhelimeen on mahdollista myös Team Viewer QuickSupport sovelluksen avulla. Sovelluksen asennus ei vielä riitä etäkäyttöön tai näytön jakamiseen vaan sovellukseen on asennettava lisäosa kun se ehdottaa sitä.

  1. Lataa puhelimeesi Team Viewer QuickSupport Apple App Storesta tai Google Play kaupasta, mikäli sinulla ei ole sitä vielä.
  2. Asenna sovellus.
  3. Käynnistä sovellus ja anna sille pyydetyt oikeudet.
  4. Etätukemme pyytää sinulta näytöllä näkyvää ID:tä. Kun yhteyttä yritetään muodostaa applikaatio pyytää lupaa yhteyden muodostamiseksi.
    • Asenna lisäosa etähallintaa varten kun sitä ehdotetaan.
  5. Nyt etätuella pitäisi olla näkymä ja käyttö laitteeseen.